Emberi megoldások az üzleti világban

„Nyelvtanilag és jelentéstanilag helyénvaló azt mondanunk, hogy szubjektív kijelentés szubjektumoktól származhat. Hasonlóképpen megállapíthatjuk, hogy objektív kijelentés forrása objektum lehet. Kár, hogy ezek az átkozott tárgyak nem tesznek kijelentéseket.

Heinz von Forester

A vállalati versenyelőny ma már azon múlik, hogy a vállalat milyen gyorsan és mennyire hatékonyan tudja adaptálni a technológiai változásokat, hogyan tudja beilleszteni a működésébe a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket.

De mi a helyzet azokkal, akik a vállalatot építik? Akik megálmodták, akik vezetik?

Az állandó versenyhelyzet, a folyamatos és brutális mennyiségű információ szelektálása, befogadása és feldolgozása, a rendkívül kiélezett döntéshelyzetek, az állandó készenlét sosem látott módon terheli meg az emberi pszichét, a fizikumot és ezzel együtt az emberi kapcsolódásokat. Vállalatunk ugyan lehet versenyelőnyben, de vajon a tulajdonosok, a vezetők, a munkatársak meddig képesek talpon maradni egy kiélezett versenyhelyzetben?

A bizniszt az emberek csinálják. Így nem kérdés, hogy az ő szerepük felbecsülhetetlen. Ennél fogva az ő szellemi, lelki és egészségi állapotuk is kiemelt jelentőségű. A vállalat szempontjából pedig a köztük lévő kapcsolódás, együttműködési készség még inkább az!

Amíg a külvilágból egyre több impulzus áraszt el minket, a belső stabilitás, a megingathatatlan értékrend, a kiegyensúlyozott mentális állapot, a biztonságot nyújtó emberi kapcsolódások elengedhetetlenek ahhoz, hogy a vállalat valóban fenntarthatóan eredményes legyen. Csak olyan ember képes szívét-lelkét beletenni a munkájába, a céljai, a közös célok elérésébe, aki jól van a testében és a lelkében, aki jól érzi magát a munkahelyén. És az ilyen ember összteljesítménye, elkötelezettsége, motiváltsága, kreativitása felbecsülhetetlen.

  • bizalmon alapuló kapcsolatok a vezetők és munkatársak között
  • kölcsönös tisztelet, elismerés és megbecsülés
  • kölcsönös figyelem és megértés
  • empátia
  • a különböző személyiségekben rejlő képességek és egyéb erőforrások etikus kiaknázása
  • konstruktivitás
  • transzparens működés és visszajelző rendszer

Tudásunkkal, eszközeinkkel, szívünkkel-lelkünkkel arra törekszünk, hogy mindezek megvalósuljanak ügyfeleink szervezetében és hosszútávon fenntarthatóvá váljanak.

Nem hiszünk a részmegoldásokban, nem hiszünk abban, hogy egy konfliktus kezelési tréning, vagy egy vezetői coaching folyamat mindent megold. Abban hiszünk, hogy a problémák gyökerét feltárva, apró, de következetes lépésekkel kitartóan haladva a teljes szervezetre gyakoroljunk hatást. Így válik stabillá és fenntarthatóvá a változás.